1. Witamy na stronie zgłaszania naruszeń w naszej firmie Zgodnie z ustawą o ochronie sygnalistów, umożliwiamy Państwu bezpieczne zgłaszanie wszelkich naruszeń, które mogą mieć wpływ na nasze przedsiębiorstwo. Chcemy zapewnić, że każdy, kto zgłasza naruszenia, jest chroniony i traktowany z najwyższą uwagą.
  2. Kim jest sygnalista? Sygnalista to osoba, która zgłasza naruszenia prawa, etyki, lub innych wewnętrznych przepisów obowiązujących w firmie. Takie zgłoszenia mogą dotyczyć różnych obszarów, w tym korupcji, bezpieczeństwa produktów, ochrony środowiska, ochrony prywatności, bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych i innych nieprawidłowości.
  3. Kiedy sygnalista objęty jest ochroną? Sygnalista jest chroniony przez prawo, jeśli zgłoszenie jest dokonane w dobrej wierze i zgodnie z procedurami przewidzianymi przez naszą firmę. Ochrona obejmuje:
    • zakaz działań odwetowych wobec sygnalisty
    • zachowanie poufności tożsamości sygnalisty
  4. W jaki sposób można zgłosić naruszenie? Sygnalista może zgłaszać naruszenia różnymi kanałami, które zapewniają poufność i ochronę przed działaniami odwetowymi. Poniżej przedstawiamy dostępne metody zgłaszania naruszeń w naszej firmie:
    • Pisemnie, wysyłając zgłoszenie do Przewodniczącego Komisji ds. Etyki za pośrednictwem platformy do zgłoszeń znajdującej się pod adresem: https://domiporta.whiblo.pl/;
    • Ustnie, poprzez osobiste spotkanie z Przewodniczącym Komisji ds. Etyki;
    • W formie listu skierowanego do Przewodniczącego Komisji ds. Etyki na adres korespondencyjny Spółki, z dodatkowym dopiskiem „Do rąk własnych”.
    W przypadku kierowania zgłoszeń bezpośrednio do Przewodniczącego Komisji ds. Etyki można skorzystać z formularza zgłoszenia naruszenia, który znajduje się tutaj
  5. Procedura obsługi zgłoszeń
    • Zgłoszenie naruszenia: Sygnalista może zgłosić naruszenie, wybierając dogodną dla siebie metodę zgłoszenia (patrz: W jaki sposób można zgłosić naruszenie?).
    • Weryfikacja zgłoszenia: Każde zgłoszenie jest dokładnie weryfikowane przez Komisję ds. Etyki.
    • Działania naprawcze: W przypadku potwierdzenia naruszenia, podejmowane są odpowiednie działania naprawcze oraz prewencyjne.
    • Informacja zwrotna: Sygnalista jest informowany o wyniku postępowania, z zachowaniem poufności szczegółów dochodzenia.
  6. Komisja ds. Etyki Komisja ds. Etyki w Domiporta Sp. z o.o. jest odpowiedzialna za nadzorowanie przestrzegania standardów etycznych w naszej firmie. Komisja zajmuje się przyjmowaniem zgłoszeń o naruszeniach, weryfikacją tych zgłoszeń oraz podejmowaniem odpowiednich działań naprawczych. Pracami Komisji ds. Etyki kieruje Przewodniczący, którego zadaniem jest nadzorowanie procesu zgłaszania i weryfikacji naruszeń, dbanie o to, aby każda sprawa była traktowana z najwyższą starannością i zgodnie z obowiązującymi przepisami. Przewodniczący zapewnia, że wszystkie procesy są prowadzone w sposób niezależny i bezstronny. Skład Komisji ds. Etyki:

    Paweł Bednarz – Przewodniczący Komisji ds. Etyki

    Joanna Jachym-Zych – Członek Komisji ds. Etyki

    Monika Kuśnierz – Członek Komisji ds. Etyki

    Magdalena Kur – Członek Komisji ds. Etyki

    Sławomir Cichoń – Członek Komisji ds. Etyki

    W przypadku jakichkolwiek zastrzeżeń co do niezależności i bezstronności Przewodniczącego Komisji ds. Etyki, należy niezwłocznie poinformować o tym Zarząd Spółki, wskazując konkretną sytuację lub okoliczność budzącą wątpliwości. Zarząd Spółki jest zobowiązany do natychmiastowego podjęcia działań w celu wyjaśnienia sytuacji oraz w razie potrzeby, zmiany Przewodniczącego Komisji ds. Etyki.
  7. Zapoznanie się z pełną treścią procedury dokonywania zgłoszeń Zachęcamy do zapoznania się z pełną treścią procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń. Procedura ta zawiera szczegółowe informacje na temat kroków, jakie należy podjąć, aby zgłosić naruszenie oraz opisuje proces weryfikacji i podejmowania działań naprawczych. Pełną treść procedury można znaleźć tutaj
  8. Ważne linki: Dziękujemy za współpracę i pomoc w tworzeniu bezpiecznego oraz zgodnego z prawem środowiska pracy. Twoje zgłoszenie jest dla nas bardzo ważne i przyczynia się do ciągłego doskonalenia naszych praktyk.
Kontakt
Biuro wsparcia Klienta (+48) 22 555 57 40 wsparcie@domiporta.pl