Niedawno przypadał Międzynarodowy Dzień Świadomości Zagrożenia Hałasem - z tej okazji przypomnieliśmy najważniejsze informacje związane z hałasem. Dzisiaj kontynuujemy ten wątek.
55 decybeli powinien wynosić maksymalnie "szum" panujący w biurze. To nieco mniej niż działający odkurzacz. O ile, w niektórych firmach hałas nie powinien być większym problemem to kwestia rozchodzenia się dźwięku może mieć ogromne znaczenie w firmach typu call center.
Warto wiedzieć, że dźwięk wewnątrz pomieszczeń rozchodzi się zupełnie inaczej, niż na wolnej przestrzeni. W biurze odbija się od ścian i okien, tworząc nieprzyjemny dla ucha szum, który powoduje rozdrażnienie, spadek koncentracji, jak również bóle głowy.
Współczesne biura projektowane są tak, aby w łatwy i szybki sposób można było zmodyfikować ich aranżację, dostosowując ją do zmieniających się potrzeb firmy. Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się również na pracę w pomieszczeniach typu open space. Wszystko to ma na celu ułatwić komunikację między pracownikami oraz pobudzić ich kreatywność.
Dynamika biura niesie jednak ze sobą również niedogodności, bowiem w otwartej przestrzeni pracownicy narażeni są na większy hałas. Rozmowy telefoniczne czy odgłosy urządzeń biurowych skumulowane w jednym miejscu to poważny problem, który zagraża efektywnej pracy. Dlatego tak ważny jest odpowiedni dobór mebli oraz systemów akustycznych, które pomogą okiełznać dźwięki w biurze.
Wbrew pozorom, aby poprawić akustykę w biurze nie chodzi o to, aby całkowicie wytłumić hałas, lecz by wyciszyć niepożądane dźwięki. Do tego celu sprawdzi się np. zaprojektowana przez Bejot kolekcja Selva, w której znajdują się ekrany wolnostojące, podwieszane panele sufitowe oraz panele naścienne.
System ten umożliwia kształtowanie akustyki w pomieszczeniu, posiadając najlepszą z możliwych klas pochłaniania dźwięku - klasę A. Trzy rodzaje kształtów paneli - kwadratowy, prostokątny i okrągły, dostępne w kilku rozmiarach, pozwalają wygodnie zagospodarować każdą przestrzeń.
Panele montowane są na szynach montażowych, z możliwością zawieszenia na trzech różnych poziomach, dzięki czemu możemy zmieniać kompozycję w zależności od potrzeb i indywidualnych upodobań. System doskonale sprawdzi się, np. w biurach call center, pozwalając odseparować pracowników i obniżyć hałas związany z rozmowami telefonicznymi
Niektóre firmy nie potrzebują całościowej aranżacji akustycznych, lecz jedynie odrębnych pomieszczeń, w których można się chwilę skupić. Mogą być w tym pomocne modułowe meble takie jak Cave. Z zestawionych ze sobą modułów (prosty oraz narożny) stworzymy zaokrągloną w kształcie "jaskinię", w której pracownicy mogą się integrować, omawiać strategie czy prowadzić rozmowy biznesowe.
System wykonany jest na bazie drewnianej konstrukcji obitej pianką i wykończony efektowną tkaniną, zaś wysokie ścianki zapewniają komfort akustyczny. Jej budowa powoduje zmniejszenie przenikania fal akustycznych przez ściankę i zwiększenie skuteczności ich ekranowania.
Zapewnienie dobrego środowiska dźwiękowego w biurze nie jest trudne, jednakże aby móc je stworzyć, potrzebne są odpowiednie systemy, które pozwolą okiełznać hałas. Z pewnością przełoży się to na zadowolenie pracowników i poprawę ich jakości pracy.
To z kolei ma niebagatelne znaczenie dla działania całej firmy. Meble i systemy akustyczne Bejot można znaleźć w biurach we Francji, Wielkiej Brytanii na Ukrainie czy w Holandii. Firma wyposaża również szkoły w Danii, ułatwiając uczniom kooperację i kreatywne spędzanie czasu w szkole.
Źródło: Bejot