62% amerykanów podało NIEBIESKI za najbardziej atrakcyjny kolor we wnętrzu. Odcień pojawia się w corocznych zestawieniach na wysokich miejscach.
Jest w tym wyniku dużo psychologii, ponieważ niebieski kojarzy się pozytywnie oraz energetycznie. Błękit żyje w konsumentach już od małego dziecka, co pokazują badania producentów kredek dla dzieci. Najszybciej zużywającym się kolorem jest zawsze niebieski, ponieważ dzieci na swoich rysunkach malują niebo oraz morze.
Psychologia działa najbardziej
Z roku na rok zmienia się jedynie odcień błękitu. Parę lat temu najmodniejszy był odcień turkusu, później delikatny, pastelowy błękit, a obecnie najmodniejszą barwą jest ciemny niebieski wpadający w odcień granatu.
Niebieski jest często wiązany podświadomie z zaufaniem, niezawodnością oraz kompetencją. Łączy się również z poczuciem odpoczynku oraz relaksu. To dobry wybór koloru do sypialni czy biura.
-Tłumaczy psycholog, dr. Sally Augustin.
Inne wnioski płynące z badań:
- 32% amerykanów uznało kolor czarny za najbardziej atrakcyjny (zajął drugie miejsce po niebieskim)
- 55% amerykanów planuje odmalowanie lokalu w ciągu następnych 12 miesięcy
- 69% pytanych mężczyzn planuje malowanie lokalu w przyszłym roku
- 44% amerykanów planuje w pierwszej kolejności odmalować sypialnię, na drugim miejscu jest łazienka (39%)
- 42% amerykanów uważa żółty za kolor szczęścia, ale 35% mężczyzn uważa ten kolor za barwę dla słabych
- 52% amerykanów wybór koloru odda w ręce profesjonalnych firm zajmujących się urządzaniem wnętrz
Źródło: architecturaldigest.com