W rejonie ronda Daszyńskiego, na tzw. bliskiej Woli, którą od Śródmieścia dzieli aleja Jana Pawła II w budowie jest kilka kolejnych wież biurowych. Do końca 2021 roku na tym obszarze zostanie oddanych do użytkowania kilka inwestycji, w których powstają wysokościowce. Wśród nich jest Warsaw Unit, który będzie mógł się pochwalić rodzajem kinetycznej fasady.
Biurowce i wysokościowce rzadko zaskakują formą, wśród wyjątków ze stolicy można np. podać Złotą 44, której bryła odbiega od kanonu. Projektanci starają się więc dodać do swoich dzieł element, który przyciągałby uwagę. Bywa, że jest to ciekawy detal, albo specjalne oświetlenie. Twórcy Warsaw Unit sięgnęli po coś nowego - kinetyczną elewację.
Znalazłem mieszkanie, znalazłem dom. Znalazłem serwis, na którym są.
Na czym ma polegać wspomiana smoczna skóra? To tysiące płytek reagujących na bieżąco na podmuchy wiatru. Całość już jest zamontowana i zgodnie z porównaniem twórców, elewacja zachowuje się jak żywa, reagując na porywy wiatru. Jak informuje Ghelamco, Warsaw UNIT to pierwszy biurowiec w Polsce, który wykorzystuje tę widowiskową technologię. Wszystko widać, na poniższym filmiku. Fasada oczywiście nie będzie pokrywać całego wysokościowa, a zajmie jedynie miejsce u podium.
Za projekt budynku odpowiada Polsko-Belgijska Pracownia Architektury Projekt, która ma na koncie między innymi współpracę przy projektowaniu Warsaw Spire. Budynek będzie miał 202 m wysokości i 45 pięter. Znajdzie się tu 57 tys. mkw. powierzchni biurowej.
– W przypadku każdego naszego flagowego projektu staramy się mu nadać coś niepowtarzalnego, co będzie go wyróżniać na tle innych budynków. Warsaw Spire otrzymał dynamiczną iluminację fasady ze słynnym hasłem „Kocham Warszawę” oraz plac Europejski z przestrzenią dla mieszkańców miasta. W przypadku Warsaw UNIT zdecydowaliśmy się na tzw. smoczą skórę, która według naszej wiedzy nie była jeszcze stosowana w Polsce na żadnym budynku, a już z pewnością nie na wysokościowcu. To czyni nasz projekt wyjątkowy i daje mu szansę na stanie się kolejną wizytówką i atrakcją Warszawy – mówi Jarosław Zagórski, dyrektor handlowy i rozwoju Ghelamco Poland.
Źródło: materiały prasowe