Obiekt ma powstać do października 2017 roku i ma przynieść 1500 miejsc pracy. Wroclavia będzie największym tego typu budynkiem w województwie, a dysponować będzie 64 tysiącami metrów kwadratowych gotowych pod najem. Składać się na to będzie 200 lokali. Do samej powierzchni usługowej należy doliczyć również 7 tysięcy powierzchni biurowej . Klienci oraz pracownicy biur otrzymają do swojej dyspozycji 2 300 miejsc parkingowych , choć twórcy podkreślają iż chcą sprzyjać ekologicznym sposobom podróżowania. Właśnie z tego powodu, na terenie budynku będą również miejsca parkingowe dla rowerów oraz specjalne ładowarki do samochodów elektrycznych.
Inwestycja jest oszacowana na 240 miliony Euro i była od samego początku konsultowana z władzami miasta. Stary gmach dworca służył przez 20 lat i był wyjątkową brzydką wizytówką Dolnego Śląska. Wrocław zyska nowy terminal o europejskim standardzie który będzie zajmował powierzchnię 5 tysięcy metrów kwadratowych. Całość ma znajdować się na poziomie 0 i mieć połączenie bezkolizyjne z wjazdami przeznaczonymi dla ruchu dostawczego oraz klientów centrum handlowego. Podróżujący otrzymają wygodną poczekalnie, nowoczesne kasy, automaty biletowe i ogólnodostępne toalety.
fot. Materiały Prasowe
Firma Unibail-Rodamco , właściciel między innymi Złotych Tarasów, Arkadii oraz Galerii Mokotów, liczą na 13 milionów odwiedzin rocznie. Mają to być po części, osoby będące w podróży ale również mieszkańcy Wrocławia przyciągnięci ilością dóbr poświęconych kulturze. W obiekcie będzie chociażby 20 sal kinowych obsługiwanych przez Cinema City oraz piętro przeznaczone na kawiarnie i restauracje. 18% całej powierzchni ma być przeznaczone na kulturę i restaurację.
"Mimo wczesnego etapu budowy, widzimy bardzo duże zainteresowanie największych międzynarodowych marek, które wybierają tę lokalizację jako kluczową dla swoich pierwszych, a także największych sklepów. To pokazuje ogromny potencjał Wroclavii, który chcemy kontynuować i rozwijać na rynku nieruchomości handlowych w Polsce." - mówi Arnaud Burlin, Dyrektor Zarządzający Unibail-Rodamco na Europe Centralną.
fot. Materiały Prasowe
Obiekt został zaprojektowany przez pracownię IMB Asymetria Architekci , która może się już pochwalić budynkami użyteczności publicznej. Wroclavia ma zostać symbolem XXI dzisiejszego Wrocławia i choć ma stać w kontraście do historycznej zabudowy, ma się wpisywać we współczesną tkankę miasta.
Główną inspiracją dla twórców było drzewo - Przewodnik, czyli ponad 300-letni dąb który ma zostać wkomponowany w bryłę budynku i witać gości centrum u zbiegu ulic Borowskiej i Suchej. Nad jego dobrym stanem w czasie budowy ma czuwać zespół dendrologów.
Budynek będzie mógł się pochwalić nowoczesną elewacją zewnętrzną wykonaną z perforowanych płyt aluminiowych, których otwory będą iluminowane. Natomiast część budynku od strony ulicy Joannitów, gdzie będzie się znajdował podjazd na parking będzie obłożony tzw. ogrodami wertykalnymi czyli zieloną ścianą. Aby zwiększyć tereny zielone na terenie obiektu, twórcy zastosowali również ogród na dachu, pomiędzy częścią biurową a przejściem do strefy restauracyjnej.
fot. Materiały prasowe
Wrocław od dawna zasługiwał na dworzec autobusowy z prawdziwego zdarzenia. Jest to miasto o najbardziej dynamicznym wzroście PKB w Polsce i miejscem rozwoju kultury. Nie dziwi więc przyznanie mu prestiżowego tytułu Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku oraz bycie gospodarzem igrzysk World Games w 2017 roku.