W Łomiankach pod Warszawą powstaje osiedle "Przystań", które skierowane jest bezpośrednio do osób wierzących. Każda nieruchomość będzie miała swojego świętego patrona - np. św. Faustynę Kowalską, św. Jana Pawła II. W każdy dom zostanie wbudowany medalik, a pomiędzy budynkami znajdzie się kapliczka, w której będzie się można modlić.
Inwestor nie kryje charakteru inwestycji. "Przystań to nic innego jak odpowiedź na rosnącą potrzebę osiedli dedykowanych rodzinom, które łączą wspólne wartości i chęć budowania rodziny oraz jej otoczenia na trwałym fundamencie, jakim jest wiara w Boga" - informuje na swojej stronie.
- Planujemy zapraszać rekolekcjonistów, osoby z ciekawymi świadectwami, organizować warsztaty dla małżonków, a także integrować całe rodziny, modlić się za siebie nawzajem i wspierać - wyjaśnił deweloper Kamil Kwiatkowski cytowany przez "Gościa Niedzielnego". - Nie będziemy robić selekcji. Jesteśmy otwarci na wszystkich, którzy chcą żyć w zgodzie, sąsiedzkiej przyjaźni i szacunku do wyznawanych wartości - dodał.
Na wizualizacjach przesłanych do redakcji Domiporta.pl przez inwestora nie widać rzucających się w oczy oznak religijności potencjalnych mieszkańców - fasady budynków wydają się być standardowe.
Pierwszy etap budowy obejmuje 32 lokale położone w północnej części inwestycji. Będą miały powierzchnię 105 lub 147 metrów kwadratowych oraz garaż z jednym lub dwoma miejscami postojowymi. Inwestor planuje też budowę placu zabaw i miejsca rekreacji, klubik dziecięcy, punkt przedszkolny. Planowany termin zakończenia prac oraz uzyskania pozwolenia na użytkowanie pod kwiecień 2022.
Przystań nie będzie pierwszą tego typu inwestycją. Osiem lat temu na warszawskich Bielanach powstało osiedle określane mianem "pierwsze w Polsce dla katolików. Inwestor pierwszeństwa zakupu udzielił osobom zaangażowanym w ruchy katolickie - informował "Gość Niedzielny". W tym wypadku inwestorem był deweloper, dla którego kwestie wiary i rodziny miały szczególne znaczenie. Szczególną cechą osiedla były ceny niższe od oferowanych przez innych sprzedawców. Zostało zaprojektowane z myślą głównie o mniej zamożnych rodzinach wielodzietnych.