Kolorem 2019 roku wybrany został 16-1546 Living Coral. Koralowy to odcień, który ma zwrócić uwagę odbiorców na ochronę środowiska i zagrożone gatunki oraz ekosystemy, w tym m.in. rafy koralowe. Paleta barw została też osobno przygotowana na poszczególne sezony, w tym obecną jesień i nadchodzącą zimę. Na ten czas wybrano 12 kolorów, wśród których dominuje czerwień, brąz, grant czy zieleń. Poza barwami bazowymi wybrano głównie mocne kolory, które mają dodawać charakteru i ożywiać nieco wystrój wnętrza czy konkretną stylizację.
Pierwsze dwa odcienie to intensywna czerwień. Chili Pepper to kolor bardzo ostrej czerwieni, kojarzący się z papryczką chilli czy też strojami do flamenco. Równie dominującym kolorem w tym sezonie ma być bordo: Biking Red to połączenie burgundu z rubinem - jest to odcień elegancki, ale jednocześnie silnie zwracający uwagę. Z mocnych kolorów Pantone wymienia także Dark Cheddar (połączenie żółci z pomarańczą), Orange Tiger (pomieszanie pomarańczowego z niedużą ilością czerwonego pigmentu) i Fruit Dove (intensywny różowy).
Na jesień nie mogło też zabraknąć brązu (Sugar Almond - w kolorze toffi, Rocky Road - kojarzący się z gorzką czekoladą lub barwą ziemi), zieleni (Guacamole - intensywna zieleń, Eden - leśna zieleń) oraz granatu (Galaxy Blue - klasyczny odcień niebieskiego, Bluestone - jasny, szaro-niebieski kolor czy Evening Blue - granat). Poza dominującymi kolorami wybrano też odcienie bazowe i pastelowe. Są to: Creme de Peche (jasna brzoskwinia), Peach Pink (barwa brzoskwiniowo-różowa), Paloma (srebrnoszary) i Vanilla Custard (kremowa biel).
Pantone powstało z firmy reklamowo-drukarskiej prowadzonej przez braci Levine, którzy w latach 50. XX wieku zatrudnili Lawrence’a Herberta, który, wykorzystując wiedzę chemiczną, uprościł i wzbogacił zbiór pigmentów. Dział drukarski rozwinął się na tyle, że Herbert wykupił firmę i przemianował ją na "Pantone". Następnie stworzony przez niego system Pantone został przyjęty przez grafików i drukarnie na całym świecie, a ich przewodnik pozwala na dokładne przygotowanie projektu jeszcze w fazie produkcyjnej (z podziałem na to, jak kolor będzie wyglądał na różnych podłożach i w druku CMYK lub RGB).
Pantone wspomaga też firmy w zakresie marketingu czy identyfikacji wizualnej. W tym celu powstał Pantone Color Institute, który jako jednostka badawcza pomaga w prognozowaniu trendów oraz przygotowaniu strategii kolorystycznej marki. Kolory dominujące w danym sezonie wybierane są od 2000 roku. Barwa ustalana jest podczas dwudniowych spotkań specjalistów od standaryzacji kolorów z całego świata i to właśnie oni wybierają odcienie na kolejne pory roku.