Home staging - to kwitnąca dziedzina w branży. Polega na odpowiednim odnowieniu wnętrza oraz szybką sprzedaż nieruchomości. Działania opierają się głównie na odpowiednim przygotowaniu mieszkania pod wizytę zainteresowanego klienta oraz przygotowanie jej do wykonania korzystnych zdjęć, które będą stanowić trzon oferty.
Dobrze przygotowane mieszkanie można nie tylko sprzedać szybciej, ale również za większą kwotę. Dzięki temu można często wypracować oszczędności, pomimo wcześniejszej inwestycji finansowej. Wstępna wycena usługi będzie kosztować w zależności od rejonu Polski od 100 - 300 złotych. Pełna usługa może wynosić od 1000 złotych nawet osiągając sumę kilku tysięcy. Ale są to już kwoty zarezerwowane dla drogich inwestycji. W przypadku najpopularniejszych mieszkań dwu- i trzypokojowych cena nie powinna przekroczyć więcej jak 6 tysięcy złotych. A sama kwota ofertowa za mieszkanie może wzrosnąć nawet o 20 tysięcy złotych. Gra jest warta świeczki.
Są dwa główne cele home-stagingu. Pierwsze to odnowienie mieszkania tak, by podczas prezentacji wyglądało na bardziej atrakcyjne. Drugi to przygotowanie odpowiednich zdjęć, które zostaną wstawione na portale nieruchomościowe. Oba działania się poniekąd pokrywają, ale powodzenie obu decyduje o sukcesie transakcji.
Jest wiele zasad, które należy spełnić by wnętrze wydawało się bardziej atrakcyjne. Niektóre działania wymagają gruntownego remontu. Lecz są również działania, które nie drenują portfela tak bardzo, a efekty mogą być bardzo dobre. Oto one:
- Zadbaj o porządek - przede wszystkim zadbaj o porządek. To bardzo istotna kwestia, ponieważ nikt nie kupi brudnego mieszkania. Warto również uprzątnąć bibeloty i osobiste przedmioty.
- Dodatki - po uprzątnięciu mieszkania, skorzystaj z dyskretnych ozdób takich jak kwiaty bądź ładne świece. Dzięki temu, we wnętrzu zrobi się przytulniej.
- Łazienka i kuchnia muszą błyszczeć - te dwa pomieszczenia są sprawdzane szczególnie pod kątem czystości.
- Ważne są kolory - kolory jakie panują we wnętrzu potrafią zepsuć pierwsze wrażenie bądź wręcz przeciwnie. Sprawić, że chce się w nim zostać na dłużej. Jeżeli budżet na to pozwala odmalujmy ściany na jasne kolory. Jeżeli nie, to zadbajmy przy ciemnych ścianach o jasne dodatki.
- Światło - zadbajcie by światło (sztuczne bądź słoneczne) tworzyło idealne przedstawienie dla klienta. Jeżeli w mieszkaniu jest ciemno, zaproś klienta po zmroku i zastosuj kombinację wielu lamp. Najlepiej o ciepłych odcieniach.
- Meble - zadbaj o to, by duże meble stały pod ścianą a środek był możliwie wolny. Ma to optycznie powiększyć przestrzeń mieszkania.
- Zapach - zanim pojawi się klient warto przewietrzyć mieszkanie. Można również spróbować odświeżacza powietrza. Od samego wejścia klient musi się czuć dobrze we wnętrzu. A miły, świeży zapach to umożliwia. Materiały prasowe, westwing.pl