Zwykle sprzedający lub wynajmujący nieruchomość decydują się na więcej niż jeden sposób zamieszczenia ogłoszenia. Dzięki temu chcą mieć gwarancję jak najszerszego dotarcia do potencjalnej grupy odbiorców, a jednocześnie liczą na skrócenie czasu sfinalizowania całej operacji.
To jedna z form podania informacji o chęci sprzedaży lub wynajmu nieruchomości. Skierowana jest jednak nie tylko do lokalnej społeczności. Można ją rozważyć, jeśli nieruchomość znajduje się w miejscu, obok którego każdego dnia przechodzi lub przejeżdża wielu potencjalnych zainteresowanych.
Baner powinien zwracać uwagę. Dlatego ważne jest zestawienie kolorystyczne tła i liter.
W przypadku mieszkania baner najczęściej umieszcza się na balkonie lub w oknie, jeśli dotyczy to domu – można go zawiesić na elewacji lub na ogrodzeniu.
Niewątpliwą zaletą tej opcji jest to, że klient trafia do nas bezpośrednio, bez żadnych pośredników, co obniża koszty. Z drugiej strony musimy być gotowi na niekończące się telefony z wieloma pytaniami o szczegóły oferty.
Możemy jednak to wykluczyć, korzystając z agencji nieruchomości, która nas w tym wyręczy.
Inne tradycyjne formy szukania klienta to zamieszczenie ogłoszenia w lokalnej prasie, na słupach ogłoszeniowych czy na uczelni (gdy mieszkanie znajduje się w jej pobliżu).
Żyjemy w XXI wieku i internet jest naturalnym miejscem, w którym nasi potencjalni klienci poszukują nieruchomości, niezależnie od tego, czy chodzi o wynajem, czy o sprzedaż. Z tego względu warto zamieścić ogłoszenie w branżowych serwisach ogłoszeniowych.
Jednak aby nasze ogłoszenie w serwisie wyróżniało się na tle innych, należy przygotować ciekawy opis nieruchomości oraz ładne zdjęcia wysokiej jakości.
Ponadto, jeśli chcemy, aby wynajmujący lub kupujący trafił do nas szybciej, możemy skorzystać z usług dodatkowych oferowanych przez serwisy.
Przykładowo w serwisie Domiporta.pl do skutecznych metod promowania ogłoszenia należą:
- opublikowanie oferty na stronie głównej serwisu,
- wyróżnienie nieruchomości etykietą, dzięki czemu będzie wyżej pozycjonowane na liście wyszukiwania,
- użycie opcji "podbicia", która umożliwia powrót ogłoszenia na początek listy,
- wykorzystanie reklamy w mediach społecznościach - Facebook.
Zaletą wstawienia ogłoszenia w branżowych serwisach internetowych jest to, że mają one bardzo duży zasięg. Treść stron jest często dopasowana do profilu użytkowników, czyli skierowana jest do konkretnej grupy docelowej – np. biznesmenów lub młodej bezdzietnej pary. Bez kłopotu można też podać zastrzeżenia, np. przy wynajmie, że szukamy osób niepalących.
Z kolei osoby szukające nieruchomości doceniają to, że dzięki rozwojowi technologii coraz więcej czynności związanych z przeszukiwaniem ofert można zautomatyzować. Pomagają w tym na przykład zaawansowane narzędzia oparte na filtrach wyszukiwarek, umożliwiające zapamiętanie określonych kryteriów szukania i przesyłanie dopasowanych do wymagań subskrybentów ofert.
Polecanym kanałem wspierającym sprzedających i wynajmujących nieruchomości są media społecznościowe. W utworzonych grupach tematycznych z łatwością otrzymamy informację o dostępnych lokalach w danym mieście, dzielnicy, najbliższej okolicy.
Jeśli pracujemy w dużej firmie, skutecznym sposobem na znalezienie klienta jest zamieszczenie ogłoszenia w firmowym intranecie, gdzie z komunikatem trafimy do wszystkich pracowników.
Jeżeli chcesz sprzedać lub wynająć nieruchomość przejdź na stronę Domiporta.pl